Webová a mobilná aplikácia ProblemReport
Mesto Veľké Kapušany sa rozhodlo zapojiť do jednoduchej, modernej, efektívnej a vzájomnej komunikácie medzi mestom a jeho občanmi prostredníctvom bezplatnej služby ProblemReport. Mesto tak využíva nové trendy v používaní informačných a komunikačných technológií pre komunikáciu so svojimi obyvateľmi. Aplikácia umožňuje občanom hlásenie porúch, podnetov a námetov v meste, sledovanie zmien o stave ich riešenia, lokalizovanie miesta na mape spolu s jeho GPS súradnicami a možnosť spätnej väzby. Od marca 2015 ho môžu využívať už aj obyvatelia Veľkých Kapušian.
ProblemReport je inovatívny a atraktívny nástroj pre komunikáciu medzi mestom a jeho obyvateľstvom využívajúci webové a mobilné technológie. Projekt ProblemReport prináša pre obyvateľov príležitosť rozosielať svoje podnety alebo námety na zlepšenie, promptne, jednoducho a zadarmo pomocou webu mesta, alebo mobilnej aplikácie. Aplikácia ako jediná na trhu, ponúka aj webovú časť pre pracovníkov samosprávy, ktorou majú možnosť spravovať priebeh vybavenia hlásania rýchlo a jednoducho. Aplikácia primerane nahrádza finančne náročné softwarové produkty a zjednodušuje správu podnetov. Tým sa zásadne diferencuje od ostatných riešení, pretože jej zameranie je nielen na zamestnancov mesta, ale aj na občanov. Pozitívom aplikácie je aj odoslanie podnetu, resp. námetu priamo z mobilu občana zamestnancom úradu. Tieto sa automaticky zobrazujú v systéme, ktorý spracúva zamestnanec mesta. Samospráva má možnosť expresne odpovedať na krízové okolnosti, lepšie plánovať, viesť a dozerať na celý proces vyriešenia problému. Mobilná verzia je jednoduchá, intuitívna a poskytnutá zadarmo k dispozícii pre obyvateľov z Google Play (Android). Službu môžu využívať aj občania, ktorý nevlastnia tzv. inteligentný telefón, a to prostredníctvom odkazu z webu mesta - www.vkapusany.sk. Zoznam podnetov a námetov bude pravidelne kontrolovať stanovený zamestnanec Mestského úradu, a ten na základe typu problému stanoví, komu budú hlásenia pridelené a ako sa budú ďalej riešiť.
Aplikácia prispieva k modernému prístupu e-govermentu (občan mestu, mesto občanovi), keď sa obyvateľstvo iniciatívne podieľa na činnosti mesta, a tým sa angažuje na skvalitnení prostredia v ktorom žije. Mobilné riešenie prináša otvorenosť mesta aj pre mladú generáciu. Projekt sa tak podieľa na zvýšenej transparentnosti mesta voči svojmu obyvateľstvu.
Postrehli ste vo vašom meste chýbajúce kanalizačné vpuste, poškodené dopravné značenie, alebo čiernu skládku? Tak práve táto aplikácia slúži pre Vás. Občan má možnosť nahlásiť podnety a zlepšenia cez 11 definovaných okruhov: verejné osvetlenie, ihrisko/športovisko, nočný pokoj, kanalizácia, skládka/neporiadok, chodník/komunikácia, mestská zeleň, parkovanie, verejná doprava, vandalizmus a ostatné. Ďalej má občan možnosť pridania popisu, kontaktných údajov, ale tiež fotodokumentácie. Je informovaný o procese nahlásenia a vybavenia podnetu prostredníctvom svojho mailového konta. ProblemReport môžu obyvatelia mesta využívať bezplatne nielen za pomoci mobilnej aplikácie, ale aj prostredníctvom webu.
Ďalšími pozitívami ProblemReport sú:
- Promptnosť reakcie na podnety a námety od obyvateľov
- Zlepšenie úradného postupu v komunikácii
- Presná lokalizácia na kvalitných mapových podkladov
- Jednotné miesto pre evidenciu
- Prevencia voči väčším majetkovým stratám
- Notifikačná komunikácia prostredníctvom mailov- spätná väzba.